30 mars 2011

Herregud vad tiden går fort, snart har jag gått klart mitt första år på socionomprogrammet och jag trivs riktigt bra. Skolan är bra, klasskamraterna är underbara, älskar staden (se bara på min header hur fint det är här!) och kurserna går bra! Visst kommer det stunder då jag längtar hem, kanske till familj eller vänner. Men jag måste säga att det är väldigt få gånger som jag verkligen känner riktig hemlängtan. Men skönt är väl det, med tanke på att jag ska bo här i minst 2,5 år till.

Ja, vad händer idag? Har tänkt vara duktig och gå till skolan med Sabina och läsa lite. Vi har nämligen vår första kurs för inter/inter. Det är ju så att jag går en internationell inriktning och tidigare har hela socionomprogrammet, alltså inter + klassiska haft kurserna tillsammans. Men nu har vi vår egen och den handlar om organisationer och ledarskap i en internationell kontext. Verkar rätt intressant, men mycket att läsa.

Senare skall jag sitta och jobba lite på kansliet, ringa runt och bjuda in lag till vårdunken som spelas 13-15 maj, så är du som läser basktetränare? Hör av er till mig så kan jag berätta mer om cupen vi annordnar. Måste erkänna att det känns lite konstigt att ringa "hem" till Luleå och säga: "Hej! Jag heter Sara Karlsson och ringer från Jämtland basket...", men det är ju så det är jämtland är min nya klubb och guuud vad jag saknar vråken!
Som jag sagt tidigare när bland annat jämtland spelat här mot LF så kommer luleå alltid vara främst i mitt hjärta, men annars så håller jag på jämtland. Just nu har jag ju mest koll egentligen på Jämtlandslaget.


Läs här om cupen!




        vs.

Kommentarer
Postat av: sofia r

Tjaa sara :D kul att du har en blogg!! :D



lirar du nått med jämtland eller kör du coachning bara? dom kvalar ju till div1 nu iaf :)



Hade braa! :) kram

2011-03-31 @ 23:18:29
URL: http://sofia16.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0